آخرین اخبار
1398/2/15 یکشنبه
دکتر زمانی: کسب مجوز راه اندازی ۹ مرکز بین المللی و جذب دانشجوی خارجی / طرح مجلس برای تبدیل نیرو‌های قراردادی دانشگاه به پیمانی
اهدافی که برای این دانشگاه ذکر شد، تنوع بخشی به شیوه‌های آموزشی بود که می‌توان به آموزش نیمه حضوری، الکترونیکی و دوره‌های مجازی اشاره کرد تا بتواند در هر منطقه‌ای متقاضیان را پوشش دهد.

.

دکتر زمانی: کسب مجوز راه اندازی ۹ مرکز بین المللی و جذب دانشجوی خارجی / طرح مجلس برای تبدیل نیرو‌های قراردادی دانشگاه به پیمانی

اهدافی که برای این دانشگاه ذکر شد، تنوع بخشی به شیوه‌های آموزشی بود که می‌توان به آموزش نیمه حضوری، الکترونیکی و دوره‌های مجازی اشاره کرد تا بتواند در هر منطقه‌ای متقاضیان را پوشش دهد.



دکتر زمانی: کسب مجوز راه اندازی ۹ مرکز بین المللی و جذب دانشجوی خارجی / طرح مجلس برای تبدیل نیرو‌های قراردادی دانشگاه به پیمانی

رئیس دانشگاه پیام نور از کسب مجوز راه اندازی ۹ مرکز بین المللی جدید دانشگاه پیام نور خبر داد و اذعان داشت: در حال حاضر ۵ مرکز بین المللی دانشگاه پیام نور فعال است که شامل ۳ مرکز در داخل و ۲ مرکز در خارج است که با کسب مجوز از هیات امنای دانشگاه می توانیم ۹ مرکز بین المللی جدید را نیز راه اندازی کنیم.

به گزارش یوپنا ، دکتر محمدرضا زمانی صبح امروز در مراسم پاسداشت مقام معلم که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، گفت: دانشگاه پیام نور از حدود ۳۰ سال قبل با رسالت جدیدی تعریف و قرار شد در اهداف مشخصی در عرصه آموزش عالی فعالیت کند.

وی افزود: اهدافی که برای این دانشگاه ذکر شد، تنوع بخشی به شیوه‌های آموزشی بود که می‌توان به آموزش نیمه حضوری، الکترونیکی و دوره‌های مجازی اشاره کرد تا بتواند در هر منطقه‌ای متقاضیان را پوشش دهد.

زمانی گفت: دانشگاه دارای ۴۰۰ هزار دانشجوی فعال، ۳۸۰۰ عضو هیئت علمی، ۷۶ رشته در مقطع کارشناسی، ۸۷ رشته کارشناسی ارشد، ۲۸ رشته در مقطع دکترا و ۱۵ هزار رشته محل در سراسر کشور است.

رئیس دانشگاه پیام نور تصریح کرد: این دانشگاه دارای بیش از یک میلیون فارغ التحصیل، ۵۰۰ مرکز فعال و ۵۵ نمایندگی در سایر کشورها است.

وی افزود: جذب دانشجوی بین الملل و تقویت مراکز بین الملل دانشگاه از اولویت‌های برنامه این دانشگاه در سال جدید است.

زمانی ادامه داد: دانشگاه دارای حدود ۵ هزار نیروی قراردادی است که طرحی در مجلس ایجاد شده که این نیروها به نیروهای پیمانی تبدیل شوند. البته نیروهای قراردادی دانشگاه، میزان حقوقی که دریافت می‌کنند برابر نیروهای پیمانی است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بر نامه‌های زیادی در دانشگاه پیام نور اجرا شد که می‌توان به چابک سازی، شفافیت و قانونمداری اشاره کرد.

زمانی گفت: سند راهبردی ۲۰ ساله دانشگاه سال گذشته تدوین شد که برنامه عملیاتی ۵ ساله اول آن، تهیه شده است. اصلاح هرم هیئت علمی از جمله برنامه‌های دیگری است که در سال گذشته اجرا شد و ۴۴ درصد استادیار به بالا به ۵۰ درصد رسید و با مأموریت ۵۳۰ مربی دانشگاه برای اخذ مدرک دکترا، موافقت شد.

رئیس دانشگاه پیام نور ادامه داد: سال گذشته الکترونیکی کردن فرآیندها و خدمات دانشگاه در رأس امور قرار داشت به طوری که فاز اول صدور دانشنامه‌ها به صورت الکترونیکی انجام شد و حدود ۹۰۰ هزار دانشنامه به صورت الکترونیکی صادر شد. همچنین ۱۰ درصد آزمون‌ها به صورت الکترونیکی برگزار شد.

وی تصریح کرد: در راستای مهارت آموزی نیز با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران، تفاهم نامه‌هایی منعقد و ۳۰ کارگاه آموزش و ترویج کارآفرینی برگزار شد.

زمانی گفت: ۱۰ مرکز نوآوری در استان‌ها ایجاد شد که ۴۹ هسته نوآور در آن فعال است. ۲۲ مرکز رشد تأسیس شد که ۱۲۰ هسته فناور در آن فعال است. ۷ شرکت دانش بنیان و ۱۱ استارت آپ نیز راه اندازی شد.

رئیس دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: ۱۶۰ میلیارد تومان از دیون گذشته دانشگاه پرداخت شده و اکنون هیچ بدهی‌ای نداریم.

وی ادامه داد: ۹۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور در طول سال گذشته تعیین تکلیف شدند. همچنین ۱۴ میلیارد تومان وام تحصیل برای دانشجویان شهریه پرداز پیام نور اخذ شد. با سه بانک عامل صحبت کردیم تا به این دانشجویان وام ارائه دهند. همچنین مجمع خیرین و حامیان دانشگاه پیام نور ایجاد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: سال گذشته نیرویی جذب نشد تا ما ۸۹۴ عضو هیئت علمی که به صورت اساتید پیمانی مشروط قراردادی و دستیار علمی فعالیت می‌کردند را تعیین تکلیف کنیم. ۶۷۷ نفر تعیین تکلیف شدند. ۲۱۷ نفر نیز در حال تعیین تکلیف هستند. با توجه به اینکه برخی از این افراد از نظر علمی، سطح قابل قبولی ندارند با مرکز جذب وزارت علوم رایزنی کردیم تا مساعدت لازم را با آنان داشته باشند.

زمانی به ساماندهی مراکز و واحدهای این دانشگاه اشاره کرد و گفت: مراکزی از دانشگاه که دارای مشکل دانشجو هستند به مرکز نوآوری تبدیل شده و یا تغییر مأموریت داده‌اند ولی برخی از مراکز در مناطق محروم و استراتژیک هستند که از آنها حمایت می‌کنیم.

وی از تشکیل مراکز مشاوره و روان شناسی و ساماندهی مراکز و رشته‌های این دانشگاه براساس نیاز منطقه خبر داد.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر