فرهنگی
1397/12/7 سه‌شنبه
برگزاری «جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا (س)»در پیام نور مر کز کرمان
جشن میلاد حضرت زهرا (س) با حضور جمع کثیری از دانشجویان ومسئولین در پیام نور مر کز کرمان برگزار شد.

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم حجت الاسلام پور محی آبادی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان کرمان، ضمن تبریک ولادت با سعادت دخت نبی مکرم اسلام وروز زن و مادر اظهار داشت :درسیره زندگی حضرت فاطمه زهراء (س) ویژگی های منحصر به فردی است که مخصوص خود حضرت زهرا (س) است ودر دیگر زندگی معصومین این ویژگی ها را نمی بینیم.
وی افزود: اولين ويژگى؛ خلقت نورانی  آن حضرت است که خداوند می فرماید؛ من حضرت زهرا را از نور عظمت خودم خلق کردم.
حجت الاسلام پور محی آبادی با اشاره به روایات معصومین در مورد خلقت حضرت زهرا افزود:طبق روایات نور حضرت زهرا در عرش قرار داشت و خداوند عزوجل حضرت فاطمه (س)را از نور خود خلق كرد و انوار قدسیه اهل بیت در ابتدای خلقت حول محور حضرت زهرا در طواف بودند.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان کرمان افزود: وِیژگی منحصر به فرد دیگر حضرت زهرا نامگذاری آن حضرت از طرف خداوند متعال است که خداوند 9 اسم را برای حضرت زهرا انتخاب نموده است و برای معصومین فقط یک  اسم انتخاب کرده است.
حجت الاسلام پور محی آبادی گفت: خداوند یک سوره منحصر به فرد بنام کوثر در قرآن دارد،که خداوند کلماتی که در این سوره استفاده کرده در دیگر سوره ها نیاورده است و در این سوره کوچک خداوند، پنج مرتبه پیامبر را مورد خطاب قرارداده ودر کوچکترین سوره بزرگترین هدیه را به پیامبر (ص) داده است.
در پایان این مراسم به دانشجویانی دخترکه اسم آنها همنام اسم حضرت فاطمه (س) بود به قید قرعه جوایزی از طرف دفتر نهاد رهبری اهدا شد.
گفتنی است:این مراسم با حضور دکتر علیرضا محدثی زرندی رئیس دانشگاه پیام نور استان، دکتر حسین رشیدی نژاد رئیس مرکز کرمان و اساتید و کارکنان دانشگاه، به همت هئیت دانشجویی انصار الرسول (ص)مرکز کرمان برگزار و با بر نامه های متنوعی از جمله مولودی خوانی و.. همراه بود.



 


 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر