اطلاعیه ها

ارائه مدل جدید برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان/ افزایش صادرات دانش‌بنیان کشور در سال آینده

ستاری مطرح کرد

ارائه مدل جدید برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان/ افزایش صادرات دانش‌بنیان کشور در سال آینده

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: با مدل جدیدی که برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شده است، قطعا سال آینده به عدد قابل‌توجهی از صادرات محصولات دانش‌بنیان دست می‌‌یابیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل گفت: ما تا حدود زیادی موفق شدیم که مدل جدیدی را برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه دوره اول نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی با هزار محصول برگزار شد و حالا در چهارمین دوره 10 هزار محصول ارائه شده است، گفت: هدایت دولتی به صورت تحت‌نظارت از طریق مکانیسم خاصی وارد سیستم می‌شود تا بازار مناسبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود، به‌طوری‌که بحث توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت یازدهم به عنوان بحث پایه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی جوان، سرمایه‌ کشور است، اظهار داشت: اگر فرهنگ کارآفرینی را نهادینه کنیم، جوانان ما کار ایجاد می‌کنند و جهت‌گیری دانشگاه‌ها با حمایت وزیر علوم به خوبی به این سمت شکل گرفته است.

ستاری اضافه کرد: با روند شکل‌گرفته قطعا سال آینده به عدد قابل‌توجهی از صادرات دست می‌یابیم و گام بعدی نیز صادرات صنعتی محصولات دانش‌بنیان است که برای این بخش هم خدمات مناسبی را در کریدور صادرات دانش‌بنیان ارائه می‌دهیم، به‌طوری‌که حمایت‌ها برای سطح پتنت محصولات دانش‌بنیان در خارج از کشور نیز صورت می‌گیرد.

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر