اخبار

توانمندی دانشگاه پیام نور در حوزه اختراعات،ابتکارات و هوافضا

توانمندی دانشگاه پیام نور در حوزه اختراعات،ابتکارات و هوافضا (4/2/1397)

دکتر مجید صفارنیا، مدیرکل امور دانشجویان دانشگاه پیام نور در افتتاحیه دومین دوره مسابقات هوافضا در دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر گفت: تا کنون بالغ بر 800 ایده و ابتکار از دانشجویان دانشگاه پیام نور ثبت اختراع شده است.

دکتر صفارنیا ضمن اشاره به کسب ۱۳۰ مدال (۴۰ طلا، ۵۶ نقره / ۳۳ برنز) در مسابقات بین‌المللی اختراعات و نوآوری توسط دانشجویان مخترع این دانشگاه اظهار داشت: در دانشگاه پیام نور برای سال جدید برنامه‌های مختلفی داریم و دنبال این هستیم که ایده‌ها و ابتکارات ترویج و به عمل و تجاری‌سازی تبدیل شود.

مدیرکل امور دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور افزود: امروز در دومین دوره مسابقات هوافضا ما شاهد تبدیل ایده و ابتکارات دانشجویان این دانشگاه به محصولاتی همچون پهباد یا پرنده های هدایت پذیر از دور ، گلایدر یا همان هواپیماهای بدون موتور و موشک آبی هستیم و این برنامه ها می تواند بستری برای تجاری سازی  و تحقق این مهم موجب کار آفرینی و ایجاد اشتغال ‌شود. ،

وی عنوان کرد: تشکیل مرکز خدمات مشاوره‌ای در حوزه فناوری نانو، اختراعات و ابتکارات و  رباتیک می‌تواند نقش شتاب دهنده ای در فعالیت‌های دانشجویی و بستری برای تبدیل ایده ها به محصول و سپس تجاری سازی و در نهایت تبدیل شدن به شرکت‌های دانش بنیان شود.

دکتر صفارنیا خاطر نشان کرد: اکنون دانشگاه پیام نور بیش از۳۰ شرکت دانشجویی دارد که با برنامه‌ریزی‌های مختلف خواستار افزایش این شرکت‌ها و بستر سازی برای تبدیل آنها به دانش بنیان هستیم.

مدیر کل امور دانشجویان تاکید کرد: دانشجویان این دانشگاه  تا کنون موفق به کسب رتبه های برتر در جشنواره های جوان خوارزمی، جشنواره ملی ایده‌هایی برتر یزد، جشنواره دانشجویان مبتکر و نوآور بسیجی، شاهد و ایثارگر، مسابقات ملی مهارت، جشنواره جوان حضرت علی‌اکبر (ع)،مسابقات ملی بتن، مسابقات ملی فناوری نانو و... شده اند و این نشان از پتانسیل و استعداد و توانمندی  این دانشجویان در حوزه فناوری است .

دکتر صفارنیا در پایان افزود: برگزاری المپیاد فناوری نانو ، سومین فن بازار دانشجویی، ششمین دوره المپیاد سراسری رباتیک، دومین دوره سازه های ماکارونی و اولین دوره مسابقات دومینو،ایجاد مراکز خدمات  از جمله برنامه‌های امسال دانشگاه پیام نور در کشور است.

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر