اخبار
1397/12/9 پنجشنبه
همایش ملی فرهنگ زندگی و مسایل روانشناختی دربوشهر برگزار شد
دومین همایش ملی فرهنگ زندگی و مسائل روان شناختی روزچهارشنبه در دانشگاه پیام نور استان بوشهر برگزار شد.

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان بوشهر رئیس این دانشگاه  و دبیر این همایش گفت: در مجموع 183 مقاله به دبیر خانه دومین همایش ملی فرهنگ زندگی و مسایل روان شناختی رسید که از این شمار 156 مقاله مورد تایید اولیه قرار گرفت و در نهایت 77 مقاله پذیرش شد.

دکترمحمد رضا بحرانی افزود: از مجموعه مقاله های پذیرفته شده 11 مقاله در قالب سخنرانی، 21 مقاله در سطح پوستر و 46 مقاله برای انتشار در مجموعه مقاله ها قرار گرفت.

وی یادآور شد: مجموعه مقالات همایش بصورت چاپی و الکترونیکی منتشر و در پایگاه های علمی نمایه سازی و مقاله های برگزیده همایش نیز در پایگاه استنادی جهان اسلام (آی اس سی) نمایه می شود.

دکتر بحرانی ادامه داد: اهداف همایش شامل تبیین دیدگاه اسلام درباره اهمیت، جایگاه و کارکردهای خانواده در نظام اسلامی، معرفی شاخص های خانواده سالم، پاک و متعالی و ارائه راهکارهای تشکیل، تحکیم و تعالی نهاد خانواده و پیشگیری از تزلزل و فروپاشی آن است.

دکتربحرانی اظهار داشت: ارائه راهکارهای فرهنگ سازی به منظور ایفای نقش خانواده در سلامت و بهبود فرهنگی جامعه، آگاهی بخشی افراد خانواده نسبت به حقوق و وظایف یکدیگر و زدودن نگرش‌های غلط جامعه، گسترش و تعمیق ارزش‌های اصیل اسلامی در خانواده و تربیت نسل سالم، با ایمان، مسئول و موثر و ایمن سازی خانواده از آسیب و بحران‌های اجتماعی و حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده از دیگر هدف های همایش ملی فرهنگ زندگی و مسائل روان شناختی است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر اظهار داشت: محورهای اصلی همایش نیز در برگیرنده مبانی و اصول خانواده از دیدگاه اسلامی و روان شناسی، شاخص ها و الگوهای خانواده سالم، متعادل و متعالی، تربیت دینی و تعمیق ارزشهای اسلامی در خانواده، آسیب شناسی خانواده و پیشگیری از تزلزل و فروپاشی آن و نقش نظام اسلامی در توانمندسازی، تحکیم و تعالی خانواده است.

وی بیان کرد: در هر حال روشن است که جامعه ما از ناحیه تزلزل در خانواده در معرض آسیب قرار دارد همانطور که نهاد خانواده نیز از سوی جامعه‌ دچار معضل های مختلف دچار تهدید جدی می‌شود که این تعامل منفی در نهایت اثرگذار و سختی‌ساز و زحمت‌آفرین است.

دکتربحرانی ادامه داد: پیامدهای مشکلات خانوادگی که اساس جامعه را تهدید می‌کند در درازمدت درمان آنها نیازمند کاری با حداکثر تدبیر و اراده و تلاش و تعهد است.

وی یادآور شد: صدای اختلافات خانوادگی به وضوح به گوش می‌رسد، اختلافاتی که بطور مستقیم خود را در بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی نشان می‌دهند و زنگ خطرهای پیرامونی را به صدا درآورده‌اند.‏

دکتربحرانی افزود: در همین ارتباط دانشگاه پیام نور استان بوشهر و پژوهشکده انوارطاها به عنوان نهادهای علمی و دینی برای ترویج و فراهم آوردن زمینه های مناسب برای گفتمان تشکیل خانواده متعالی، تقویت روابط رضایت بخش اعضاء خانواده کاهش آسیب های خانوادگی درجامعه ایران اسلامی دبیرخانه دائمی همایش های فرهنگ زندگی را راه اندازی کردند.

وی یادآور شد: ازآنجا که فرانهاد دین و پژوهشگران دینی همواره مورد اعتماد توجـه تـوده هـا مـردم بـوده، امید است این فعالیت در تحکیم و تعالی خانواده و حل اختلافات خانوادگی و طلاق بخصوص در سال‌های آغازین ازدواج، اقدامی مؤثر و مفید باشد.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر