فرهنگی
1397/9/27 سه‌شنبه
پیام رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه
رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان در پیامی سالروز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت دکتر محمد خیری در پیامی ضمن گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: بی هیچ تردیدی وحدت حوزه و دانشگاه، امری ضروری است؛ چرا که این دو نهاد در حقیقت دو رکن اساسی نظام مقدس اسلامی هستند

.

در متن پیام رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان آمده است:


بسم الله الرحمن الرحیم

27 آذرماه، یادآور عروج سرخ مجاهدی خستگی ناپذیر و عالمی ربانی، آیت اللّه مفتح را که از پیشروان اندیشه و وحدت حوزه و دانشگاه بودند را گرامی داشتند.

وحدت حوزه و دانشگاه کلید واژه ماندگاری دستاوردهای فرهنگی و علمی انقلاب اسلامی و معیار ارزیابی درستی و اصالت بسیاری از حرکت های سیاسی و اسلامی دانشگاه ها و دانشگاهیان شناخته می شود.

در حقیقت وحدت حوزه و دانشگاه سمبلی برای یک حرکت، پیوند و نهضتی فرهنگی در راستای رشد، تعالی، بالندگی و توسعه همه جانبه کشور و امت اسلامی و انقلابی ایران است.

یکی از اقدامات بزرگ امام راحل(ره) در طراحی وحدت حوزه و دانشگاه، این بود که دانشگاه و حوزه علمیه با توانایی های ویژه خود یکدیگر را تقویت کنند.

بی هیچ تردیدی وحدت حوزه و دانشگاه، امری ضروری است؛ چرا که این دو نهاد در حقیقت دو رکن اساسی نظام مقدس اسلامی هستند که هر دو در انقلاب و اداره جمهوری اسلامی سهم به سزایی داشته و دارند.

دانشگاه همواره جایگاه آموزش و کاوش در حوزه اندیشه های علمی بوده است و رسالت بلند آنان سوق دادن جامعه به سوی مقاصد بلند فرهنگی و اجتماعی است. دانشگاهیان به عنوان روشن فکرانی که از افق بالاتری به جامعه می نگرند، می توانند در پیشبرد جامعه به سوی رشد و تعالی نقش بسیار مهمی ایفا نمایند.

تعامل بین حوزه و دانشگاه زمینه ای برای ایجاد وحدت است و این وحدت مقدمه ای برای اسلامی شدن دانشگاه هاست از این رو تمام تلاش مسئولان دانشگاه پیام نور هرمزگان توجه به توسعه فرهنگی و علمی به صورت توامان در سایه این وحدت است و امید است که اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور نیز در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه گام های جدی و متعهدانه ای بردارند.

اینجانب به نوبه خود فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح که از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شد را گرامی داشته و از قشر فرهیخته دانشگاه و روحانیون گرانقدر می‌خواهم ، روز به روز با همگرایی بیشتر، در مسیر پیشرفت و تعالی نظام اسلامی گام بردارند.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر